fbpx

Blog

Hubnutí a stres

Možná není problém pouze v jídle, ale jen v odpočinku!

Často lidé řeší nadváhu pouze tím, že omezují nebo mění svoji stravu. Většině to pomůže minimálně po stránce zdravotní, ale váhové úbytky nemusí být až tak velké, jak by člověk očekával.

 

Zakopaný pes může ležet úplně někde jinde.

 

Co je jeden z hlavních faktorů, který ovlivňuje celý náš život (i hubnutí) – psychika. Ta má největší vliv na to, jakým stylem života žijeme.

Co vše ovlivňuje?

  • nálady,
  • způsob, jakým vnímáme svět,
  • chování,
  • prokrastinaci,
  • úspěch nebo neúspěch,
  • náš fyzický vzhled,
  • zdraví,
  • a spoustu dalšího…

 

Jak ovlivňuje hubnutí?

Ten největší vliv má samozřejmě stres. Díky jeho neustálému vystavování, z kterého se může stát stres chronický, se nám do krevního oběhu vylučuje stresový hormon kortizol. Ten má bohužel (nebo bohudík?) pro nás tu funkci, že dává tělu povel ukládat tuk na horší časy.

Mimo spoustu dalších účinků je pro nás u hubnutí důležitý ten, že negativně ovlivňuje proces trávení. To způsobuje nedostatečné vstřebávání živin, zhoršenou propustnost střevní stěny a další zažívací potíže, a díky tomu tělo neustále „hladoví“ a chce jíst víc a víc, i když jsme před chvílí jedli (viz článek o podvýživě ZDE).

 

Víte, že myšlenka na to, jak nevypadáme podle našich představ, vyvolává v těle stresovou situaci?

 

Jak se dostat do psychické pohody?

Asi nejjednodušší způsob, který můžeme vyzkoušet, je relaxace. Tu můžeme provádět v podstatě kdekoli, kde budeme mít klid. S ní je spojen hluboký dech, který dává našemu tělu signál, že se má více aktivovat parasympatická větev nervového systému a tělo se může uklidnit.

Další možností je cvičení jógy, která nás vtáhne, i pomocí různých dýchacích cvičení, do „tady a teď.“ Přestanete tak myslet na své úkoly a starosti. To platí i o jiné fyzické aktivitě, jóga má ale přínosy pro naše tělo a mysl největší.

Další možnosti, jak minimalizovat stres jsou:

  • Co nejvíce omezit stresové situace.
  • Omezení používání elektroniky.
  • Přenášení stresu na své okolí.
  • Omezení konzumace alkoholu.
  • Naučit se zvládat negativní emoce.
  • Najmutí kouče.

 

Pokud chcete zhubnout, doporučuji vždy postupovat postupně. Dejte si jeden menší cíl a na něj nabalujte třeba každý týden nový a nový.

Mišák

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments