fbpx

Blog

Pohyb a zdraví.

Každý se honí za zdravím v podobě prášků, tabletek a dalších doplňků stravy. Přitom tu nejúčinnější věc má každý na dosah ruky.

Pohyb začíná v kolébce“

 

Pohyb provází všechny od narození a je nedílnou součástí každodenního života. Bez něj by nebylo možné cokoliv udělat. Nechci se v tomto článku zabývat tím, proč pořád ubývá napříč všemi věkovými kategoriemi, chci zdůraznit to, proč je pro lidské tělo důležitý a jaké ma na něj účinky.

 

  1. Asi první důsledek nedostatku pohybu, který pocítil už někdy každý, je ochabující svlastvo. Bohužel, jak už to tak bývá, když se někde ubere, tak se jinde musí přidat. Proto jsou některé svaly naproti tomu přetížené, a to způsobuje v těle různé svalové disbalance, které způsobují například bolesti beder, krční páteře, kloubů apod. Právě díky fyzické aktivitě je tělo schopné zpět vyrovnat tyto disbalance, což znamená život bez bolesti.
  2. Zlepšíte držení těla. To úzce souvisí s předchozím bodem. Tím, že začnete cvičit, tak zapojíte a posílíte tzv. posturální svaly, které drží tělo vzpřímeně. Velice často se s posílením těchto svalů setkáte s „CORE“ cviky, které jsou zaměřeny právě na tyto svaly.
  3. Zabráníte velkému množství různých onemocnění – například nádorovým, kardiovaskulárních a již zmíněným pohybovým.
  4. Má velký vliv na psychiku. Spousta lidí cvičí proto, že si při cvičení odpočine (což nemusí být úplně pravda), nebo minimálně na chvíli „vypne“ mozek. Taky se během fyzické aktivity vyplaví do krve endorfiny, a díky tomu nastavá pocit štěstí a radosti. Mimo to například pravidelné cvičení jógy má větší vliv na deprese než antidepresiva.
  5.  Díky zlepšení výdrže, vytvrvalosti a objemu plic (budete lépe dýchat) budete mít daleko více energie. Také je s tím spojen zvýšený výkon mozku a kdo ví, třeba uděláte pár dřepů denně a bude z vás nový Einstein.
  6. Díky vyššímu výdeji energie se budete cítit více unavěni a zlepšíte tím kvalitu spánku. Ten ovlivňuje z velké části i psychika, kterou zase ovliníte endorfiny, nebo cvičením různých pomalejších lekcí u kterých si odpočnete i psychicky.
  7. Tím, že pohybem rozproudíte krev v těle a začnou se vám prokrvovat všechny části těla, docílíte zlepšení stavu pleti z které odvedete usazené toxiny. Navíc díky intervalovým lekcím se zvyšuje produkce růstového hormony, který také pozitivně ovlivňuje kvalitu pokožky.
  8. Zlepšíte imunitu a to právě díky všem výše vyjmenovaným bodům. Imunita je ovlivněna z 94% psychikou, kterou si můžete zlepšit právě pohybem nebo relaxací u jógy apod.

 

Tělo funguje jako celek, proto se nikdy nesoustřeďte pouze na jednu jeho část. Pokud chcete žít dlouhý, šťastný a bezbolestný život, cvičení je v kombinaci se zdravým životním stylem v podstatě jedinou cestou, jak toho dosáhnout. Příroda nám nadělila geniální stroj v podobě lidského těla, stačí jen nesedět a začít něco dělat. 🙂

 

Mišák

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *